Over ons
De Haagse Vrijwillige ReddingBrigade (HVRB) verzorgt al meer dan 100 jaar de veiligheid aan de Haagse stranden. In samenwerking met de VeiligheidsRegio Haaglanden zorgen onze vrijwilligers voor een ...
Help levens redden en word secretaris bij de Haagse Vrijwillige ReddingsBrigade!

Scan me of ga naar www.denhaagdoet.nl/o/Haagse-Vrijwillige-ReddingsBrigade/activiteiten/Help-levens-redden-en-word-secretaris-bij-de-Haagse-Vrijwillige-ReddingsBrigade/65631 om je aan te melden
Contactpersoon
Samenvatting
Het bestuur van de HVRB is per direct opzoek naar een bevlogen secretaris om het (dagelijks) bestuur te versterken.Uitgebreide omschrijving
Help levens redden en word bestuurslid bij de Haagse Vrijwillige ReddingsBrigade (HVRB)! Het bestuur van de HVRB is per direct opzoek naar een bevlogen secretaris om het (dagelijks) bestuur te versterken. Het betreft een onbezoldigde functie met een tijdsinspanning van circa 2-5 uur per week.
Als secretaris speel je een essentiële rol in het effectief beheren en coördineren van de administratieve taken en communicatie binnen de vereniging. Je bent verantwoordelijk voor het organiseren van vergaderingen, het bijhouden van notulen en het verzorgen van correspondentie. Daarnaast ondersteun je het bestuur bij het naleven van wettelijke en bestuursrechtelijke vereisten.
Wie zijn wij?
De HVRB waarborgt de veiligheid van ongeveer 11 kilometer Haags strand gedurende de zomermaanden mei tot en met september met meer dan 100 vrijwillige Lifeguards. Dit gebeurt vanaf vier strandposten tussen Kijkduin en Scheveningen. Verder biedt de HVRB als officiële opleider zwemlessen voor de diploma's ABC en zwemmend redden. Bovendien is de HVRB een gezellige vereniging die het hele jaar door sportieve en leuke activiteiten organiseert.
Wie ben jij?
De secretaris beschikt over:
- Minimaal HBO werk- en denkniveau;
- Een minimumleeftijd van 21 jaar;
- Minimaal 2 jaar leidinggevende ervaring;
- Sterke organisatorische vaardigheden en oog voor detail;
- Uitstekende schriftelijke en mondelinge communicatievaardigheden;
- Bekendheid met relevante wet- en regelgeving, en
- Een Verklaring omtrent het Gedrag (VOG).
Wat ga je doen?
- Organiseren en plannen van vergaderingen van het bestuur en de algemene ledenvergadering.
- Notuleren van vergaderingen, inclusief het vastleggen van beslissingen, actiepunten en follow-up taken.
- Beheren van inkomende en uitgaande communicatie, zowel fysiek als digitaal.
- Fungeren als het belangrijkste aanspreekpunt voor interne en externe communicatie, inclusief vragen van leden en andere partijen.
- Zorgen voor naleving van wettelijke en bestuursrechtelijke vereisten, zoals het tijdig indienen van jaarverslagen en andere vereiste documenten.
- Archiveren van documenten en zorgen voor een gestructureerd en toegankelijk documentmanagementsysteem.
- Op de hoogte blijven van relevante wet- en regelgeving die van invloed kan zijn op de vereniging.
- Onderhouden van nauwkeurige en up-to-date ledenadministratie, inclusief de VOG-administratie (i.s.m. de ledenadministratie).
Sollicitatieprocedure:
- Een aanmelding van een kandidaat, inclusief CV en motivatiebrief, kan tot en met 31 juli 2023 verzonden worden naar [email protected].
- Na een aanmelding van de kandidaat wordt er een gesprek gevoerd met een afvaardiging van het bestuur.
- Na akkoord van het bestuur wordt de kandidaat voorgedragen aan de ALV en vindt er een stemming plaats.
- Na een positieve stemming van de ALV kan de kandidaat toetreden tot het bestuur voor een termijn van twee jaar. Daarna kan de kandidaat zich opnieuw beschikbaar stellen voor een vervolgtermijn (er is geen maximaal aantal termijnen).