Lid Cliëntenraad Haaglanden Medisch Centrum - aandachtsgebied zorg
Contactpersoon
Scan me of ga naar www.denhaagdoet.nl/o/Haaglanden-Medisch-Centrum/activiteiten/Lid-Clientenraad-Haaglanden-Medisch-Centrum---aandachtsgebied-zorg/49162 om je aan te melden
Samenvatting
De cliëntenraad van Haaglanden Medisch Centrum (HMC) zoekt een nieuw lid voor het aandachtsgebied zorg!Uitgebreide omschrijving
Passende zorg met liefde en lef. Dat is waar HMC (Haaglanden Medisch Centrum) voor staat. Liefde voor de zorg en lef om te vernieuwen. HMC is hét ziekenhuis voor de Haagse regio, met een compleet hoogwaardig zorgaanbod. Als topklinisch opleidingsziekenhuis heeft HMC veel kennis in huis. Onze speerpunten zijn ons Traumacentrum en Neurocentrum. In ons HMC Kankercentrum bieden we topklinische kankerzorg. HMC heeft 3 locaties. Meer informatie over HMC vind je op www.haaglandenmc.nl.
De Cliëntenraad
De belangen behartigen van alle patiënten van het ziekenhuis. Dat is waar wij als Cliëntenraad voor staan. Als betrokken onafhankelijke vrijwilligers hebben wij inspraak in de kwaliteit van de zorg van het ziekenhuis. Onder andere via ons cliëntenpanel halen we informatie op bij de patiënten. Ook werken we samen met medewerkers van het ziekenhuis aan onderwerpen die ons allemaal raken. De Cliëntenraad wil in 2025 bijzondere aandacht geven aan:
- Samen beslissen (voor passende zorg);
- Patiëntparticipatie (diversiteit, inclusie en digitalisering);
- Zorgtransformatie en – innovatie.
Zo dragen wij bij aan de beste zorg voor alle patiënten. Wij adviseren de raad van bestuur gevraagd en ongevraagd.
De Cliëntenraad bestaat uit onafhankelijke leden. Elk lid heeft kennis en ervaring op één of meer aandachtsgebieden (zorginhoudelijk, kwaliteit en veiligheid, gastvrijheid en facilitair, financiën, strategie/beleid). Momenteel willen we graag meer jongeren en leden met een niet westerse culturele achtergrond in de raad.
Kun jij ons hierbij helpen?
Om succesvol te zijn in de Cliëntenraad vragen wij het volgende:
- Ben jij iemand die de zorg een warm hart toe draagt en zich betrokken voelt bij patiënten en de kwaliteit van zorg; Ben jij patiënt (geweest) in het ziekenhuis (of naaste familie) en/of woon je in het behandelgebied van het ziekenhuis (regio Den Haag);
- Kun je betrokkenheid bij de patiënt combineren met globaal overzicht;
- Beschik je minimaal over HBO-niveau of vergelijkbaar werk- en denkniveau en ben je in staat om binnen beperkte tijd diverse onderwerpen te begrijpen;
- Heb je bestuurlijk inzicht; Ben je in staat om zelfstandig en samen met de andere leden een advies te schrijven;
- Ga je zorgvuldig om met vertrouwelijke informatie;
- Ben je medisch geschoold of ben je werkzaam (geweest) in de zorg?
De Cliëntenraad vergadert elke maand (3 uur), waarbij ook een overleg met de Raad van Bestuur op de agenda staat. Het werk voor de raad zal gemiddeld 8 uur per maand vragen. Bij de benoeming hoort het overhandigen van een VOG (verklaring omtrent gedrag).
Wat kan het lidmaatschap van de HMC-cliëntenraad voor jou betekenen?
- Het is een prachtige manier om je kennis en ervaring in te zetten voor een vrijwillige functie in de gezondheidszorg en is zeker een plus op je CV. We zouden dan ook graag wat jongere leden willen interesseren.
- Je wordt benoemd voor 4 jaar met een eenmalige optie tot verlenging met 4 jaar. (Je mag niet ouder zijn dan 70 jaar bij een benoeming).
- Je krijgt een onkostenvergoeding van € 350,-- per kwartaal
- Lidmaatschap van onze Cliëntenraad betekent samenwerken met een club toegewijde en vooral ook enthousiaste medeleden.
Voor inhoudelijke vragen kun je contact opnemen met Marlies Aaldijk via [email protected].
Of kijk op de website https://www.haaglandenmc.nl/overons/over-hmc/clientenraad/ Interesse? Reageer direct en deel je CV en motivatiebrief via [email protected].
We hopen van je te mogen horen!